18 April, 2012

Memanah MSSM Kuantan


















Cuti pertengahan Mac 2012 lepas habis seminggu berada di lapang sasar memanah di Kuantan Pahang. Banyak pengalaman diraih dan banyak pula air hujan yang ditakung kerana selama 5 hari hujan turun tak henti-henti. Keadaaan padang sekolah yang digunakan jangan ceritalah..... macam sawah padi.
Apa pun suasana kejohanan tetap berjalan lancar walaupun pemanah dan jurulatih terpaksa berhujan. Yang aku kesian satu je... habis MSSM confirm lebih separuh daripada 64 target butt yang ada kena buang saja sebab dah penuh dengan air hujan.
Dan.... Selangor terpaksa melepaskan kedudukan selaku johan keseluruhan pada tahun lepas ke tangan Perak yang mengungguli kejohanan untuk tahun ini. Dengan kiraan sistem mata yang baru, Selangor perlu bekerja lebih bersungguh-sungguh untuk menyaingi negeri-negeri lain terutama Perak, Terengganu, Kedah, Johor, Kuala Lumpur, Sabah yang kelihatan hebat menyediakan program pelapis memanah untuk atlet-atlet mereka.Moga aktiviti memanah akan terus maju dan aktif dengan pelbagai kejohanan di Selangor. Terima kasih kepada seluruh rakan-rakan jurulatih yang telah sama-sama memberikan sumbangan dalam memastikan atlet-atlet MSSM Selangor menyumbangkan pingat untuk pasukan negeri walaupun sekadar menduduki ranking ke-5 pada tahun ini. Terima kasih juga buat semua atlet yang telah berusaha untuk mencapai kegemilangan walaupun ada yang berjaya dan sebahagiannya kecundang. Bagi yang masih bersekolah untuk tahun hadapan, teruskan latihan dan perbaiki kelemahan yang ada. InsyaAllah sekiranya ada kemahuan di situ akan terserlah kejayaan. Selamat Berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan